Thursday, December 23, 2010

sekeras kerikil atau ,, lagi keras ??

. . . a s s a l a m u a l a i k u m . . .

"zim , napelah kau ni da berubah hah ?" "kw ni tak macam akak kw laa ,, akq kw ue rajin , denga cakap ,, tak macam kw" hmmm ,, ni lah yang terjadi pada jam 12.45 tengahari tadi ,, mak aku tibe-tibe jea duduk kat sebelah ,, kemudian ,, sesi ceramah terbuke dan oercuma pon berlangsung tanpa aku duga ,, hmmm ,, macam-macam mak aku bebel kat aku = ="" perghhh ,, mak aku suka sangat bandingkan aku dengan akak aku ,, aku tawu arr aku ni pemalas sikit ,, kurang pandai ,, tak macam akak aku ue ,, anak harap laa katekan ,, memag laaa ,, sebab dia dah berjaya ,, hmmm ,,

aku sedar gak yang aku ni da banyak berubah ,, aku dah tak macam dulu ,, kalau dulu ,, ape yang mak aku cakap ,, semuanya aku ikot ,, aku patuh ,, tak bantahan pun ,, tapi sekarang ?? macam-macam alasan aku bagi ,, huh ! tak sangke aku ,, dan aku akui ,, apa yang mak aku bebelkan ,, tak penah masuk pon kat dalam telinga aku ni ,, nak lepas ke bahagian 'pinna' telinga pon susa ,, inikan lagi nak cecah gegendang telinga aku ,, hmmm ,, kate orang msuk telinga kanan ,, keluar telinga kiri ,, bagi aku ,, itu ok lagi laa ,, masuk juga ,, walaupun keluar balik ,, tapi mesti ada melekat juga kan ? tapi kalau nak masuk telinga pun susa ,, mantul balik macam bola getah kita baling kat dinding ,, kan mantul balik ,, haaa ,, macam tu laa keadaan aku ,, aku tak tahu laa kenapa dengan diri aku ,,

ada orang kata ,, naluri seorang remaja memang macam tu ,, tapi ,, hmmm ,, entah laa ,, aku pun keliru ,, keliru dengan diri aku sendiri ,, jujur laa aku cakap ,, ape yang mak aku bebelkan tengahari tadi ,, aku da tak ingat daa .. cepat betul aku lupa ,, hissshhhh ,, teruknye aku ni ,, 

memang aku akui ,, aku mewarisi sifat ayahku ,, peramah ,, ceria ,, happy go lucky ,, kadang-kadang malas kadang-kadang rajin ,, hmmm ,, akak aku lak mewarisi sifat mak aku ,, pandai ,, rajin ,, kuat membebel ,, hmm ,, aku ni da laa anak bungsu ,, hmmm ,, bila laa aku nak berubah ? atau ,, aku memang takkan berubah ?? tapi bila teringatkan firman ALLAH "aku takkan mengubah sesuatu kaum melainkan mereka mengubah diri mereka sendiri" , kan bagus kalau aku jadi macam aku masa kecik ,, dengar cakap ,,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

p/s: kepada pembaca ,, kalian tak perlulah komen pape tentang post ni ,, sebab aku tak mengharapkan pape komen dari sesiapa pon ,, tolong fahami aku ea ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

kan bagus kalau kita mampu undurkan masa ~

special guest :)