Monday, September 13, 2010

rentetan perayaan 2010

 . . . a s s a l a m u a l a i k u m . . .

Apa khabar pembaca-pembaca yang di hormati ?? Hari ini aku akan berkongsi tentang sambutan perayaan aku di kampung... Pada raya pertama aku beraya di rumah adik-beradik ayahku di Muar.. kawasan mana entah aku pun tak tahu..hhuhu..
Tapi..dalam pukul 7.15 petang aku dah tiba di rumah rumah atok dan nenek sebelah ibu di Simpang Renggam... act,, tok pengatahuan semua.. aku cuma ada atok dan nenek sebelah ibu sahaja.. yang sebelah ayah dah lama dah tiada .. hmmm.. sedekah Al-fatihah tok diaorang... al- fatihah...
Bagi aku , pengalaman yang tak dapat dilupakan ialah bila ayah aku bercadang nak buat majlis doa selamat tok cucu-cucu atok yang akan menghadapi peperiksaan yang akan datang...dia bercadang hendak membuat ikan siakap dan ikan cencaru bakar..semua sepupu aku ambil bahagian dalam aktiviti ini..ada yang menyiang ikan dan ada yang membakar ikan...aku , abang sedara aku dan pak andak aku  ambil bahagian dalam bidang menyiang ikan sebab aku pandai menyiang ikan.. ngee~
><br />
</div><div style=
..mereka yang menyiang ikan..(aku yang berbaju putih sambil memegang ikan)

..sebahagian yang membakar ikan..

..ikan cencaru yang di bakar..

..ikan siakap yang di bakar..


Mungkin bagi para pembaca ini adalah perkara biasa.. tetapi bagi aku.. ini adalah pengalaman manis dalam hidup aku..thanks dad.. 
I LOVE YOU !
Inilah hero-hero dan heroin-heroin kebanggaan Atan bin Abdullah (atok) dan Ramlah bte Hj Sukimi (nenek) yang menjadi ingatan sepanjang zaman .. amin..

we are the heroes !!! (aku yang berbaju hitam duduk di atas sofa)

we are the heroins !!!

special guest :)