Sunday, September 05, 2010

cinta ?

bila sebut pasal cinta...semua orang akan tahu apa itu cinta...
adakah cinta itu ialah hubungan yang membawa kepada kelahiran anak luar nikah ?
adakah cinta itu ialah hubungan yang membawa kepada penzinaan ?

pada aku..

cinta adalah fitrah semula jadi yang di kurniakan oleh ALLAH S.W.T kepada setiap hambanya di muka bumi ini..

tujuan sebenar aku menulis blog pada kali ini, bukanlah ingin bercerita tentang cinta..tapi..aku ingin berkongsi tentang "kesan hubungan percitaan dalam dunia pelajar"


sejujurnya..aku belum pernah jumpa lagi insan yang dilamun cinta di bangku persekolahan berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan...bagi aku...cinta monyet ini agak tidak sesuai bagi pelajar-pelajar kerana akan menganggu tumpuan dalam pelajaran...para kaunselorsekolah juga bersepandapat dengan kenyataan aku ini...
ustazah aku....Ustazah Mashitah bte Abd Rahman yang mengajar subjek al-quran dan hadis...pernah mengatakan kepada kami..kalau kita sayangkan seseorang itu...berdoalah kepada Allah.."Ya Allah, andai dia itu adalah jodohku... maka, engkau simpankanlah dia untukku" ..lepas berdoa..terus lupakan dia, jangan cerita kat sesiapa pon... sebagai seorang pelajar, tugas kita ialah belajar dengan bersungguh-sungguh....agar ibubapa kita berbangga dengan kejayaan kita...kejar cita-cita dulu..baru kejar cinta...

special guest :)