Monday, May 02, 2011

exam fever !

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

haaa .. untuk makluman para pembaca sekalian .. pada 03/05/2011 - 27/05/2011 ini .. saya dan rakan-rakan(satu sekolah) akan menghadapi peperiksaan pertengahan tahun 2011 ,, huh ! subgguh mendebarkan, lagi-lagi bagi calon spm 2011! hal ini kerana, tajuk yang akan keluar adalah kesuluruhan tajuk tingkatan 4 dan 1/3 tajuk tingkatan 5 ,, waaa,, memang calon SPM 2011 kena ulangkaji tajuk-tajuk tingkatan 4, terutamanya bagi subjek KIMIA, FIZIK, BIOLOGI, MATEMATIK TAMBAHAN, dan PRISINP AKAUN ... tidak ketinggalan juga bagi subjek-subjek teras ...sperti BAHASA MELAYU< BAHASA INGGERIS, SEJARAH dan sebagainya ...

sebelum peperiksaan bermula ,, mestilah lengkapkan diri kita dengan persediaan awal seperti ulangkaji pelajaran, perbanyakkan solat hajat dan sebagainya ,, saya teringat kata-kata seorang guru saya iaitu... "kalau mahukan kejayaan milik kita,, mesti ada S.A.T.U (sedia, awal, tumpu, ulangkaji)" haaa .. bila direnung kembali.. ada benarnya kata-kata guru ini .. 'persediaan awal, tumpuan dalam kelas dan ulangkaji' adalah method utama untuk mencapai kejayaan ,,dan bagi saya, saya perlu perbaiki keputusan Ujian Penilaian Kurikulum 1 yang lepas,, saya mesti dapatkan 5A ke atas dan tiada G.. insyaALLAH ...

bila dah berusaha bersungguh-sungguh .. perlulah diiringi dengan bertawakal kepada ALLAH SWT,, kerana kita hanya merancang, Allah yang menentukan ...

*kepada pembaca yang di hormati,, doakanlah kejayaan saya dan rakan-rakan dalam perjuangan kami menempuhi liku-liku menuntu ilmu dunia dan akhirat ini ,, kerana "menuntut ilmu adalah fardu keatas setiap mu'min" dan "barangsiapa yang menuntut ilmu kerana ALLah, sama seperti sedang berjihad di jalan ALLAH

wallahu a'lam ~

special guest :)