Tuesday, November 16, 2010

Pity Little White Kitten :'(

 . . . a s s a l a m u a l a i k u m . . .



... cuba kalian renungkan dan fikirkan ... 
... aku peluk mesra anak kucing peliharaan aku ... 
... aku sayangkannya ... 
... bulunya berwarna putih ... 
... aku sempat bergurau-gurau dengannya ..

T E T A P I  . . .


5 minit selepas itu ... anak kucing itu mati dilanggar oleh kereta abang ipar ku sendiri , masa nak hantar aku ke klinik kerana demam ... pada awalnya aku tak perasan kerana aku sedang main game 'ninja saga' di facebook ... akak aku menelefon nombor rumahku ... "..zim, kau pergi depan rumah ,, kau tengok anak kucing kat depan rumah tu hidup lagi ke tak ?? kalau dah mati , tolong tanamkan ,," aku memahami maksud di sebalik permintaan akak ku itu kerana dia sedang mengandungkan anak pertamanya,,, 


Y A   R A B B I  ! !


terkejutnya aku ... anak kucing yang aku sayang itulah yang mati di langgar ... dengan mulutnya yang dipenuhi darah ... matanya tersembul keluar ... perutnya leper di gilis tayar kereta ... 


air jernih kular dari mataku , lalu jatuh menyembah bumi ... ibunya serta adiknya menjilat-jilat anaknya yang sudah pun menjadi bangkai ... ibunya nampak aku yang ketika itu berada di hadapan rumah terus hampir kepadaku ... lalu bergesel-gesel di kakiku sambil 'mengiau-ngiau' , sayu bunyinya ... seperti ibu yang kematian anaknya ... terus mengangkat ibu dan anaknya yang masih lagi bernyawa itu lalu memeluknya erat-erat ...


L A L U . . . . . 


aku ambil bangkai anak kucing itu lalu membawanya ke belakang rumah untuk di tanam ... aku ambil cangkul dan mengali tanah yang dalamnya sehasta dan lebarnya juga sehasta ... lalu aku letak bangkai anak kucing itu dengan penuh kasih saya ... kemudian .. aku kuburkannya ... aku sedih ... sedih yang teramat sangat !

special guest :)