Saturday, July 17, 2010

Sekolah Rendah Agama Bersepadu Johor bahru (SRAB JB)



apbila aku lihat lencana sekolah ini..serta-merta fikiran aku melayang ke zaman kanak-kanak aku dari aku darjah 1 pada tahun 2001 sehinggalah darjah 6 pada tahun 2006...zaman dimana aku aku menuntut ilmu agama dan ilmu akademik...masih lagi aku teringat semasa aku hendak masuk ke sekolah ini..aku mesti menghadapi peperiksaan ujian kelayakan bagi pelajar-pelajar baru darjah satu...ujian itu tidak sesukar yang aku fikirkan..

banyak kenangan aku di sekolah ini...turun-naik aku dalam prestasi pembelajaran...boleh di katakan hampir setiap tahun aku bertukar kelas, dari kelas BUKHARI (kelas pertama) turun ke kelas MUSLIM (kelas kedua) , dari kelas MUSLIM naik ke kelas BUKHARI...tapi tak apalah..aku dapat ramai kawan..hehehe





..1 BUKHARI, 2 MUSLIM, 3BUKHARI, 4 BUKHARI, 5 MUSLIM, 6 BUKHARI..
hebat tak aku?? hmm,, setiap kali aku dapat cuti balik ke kampung halaman..al-maklumlah, duduk kat asramalah katakan..aku akan singah atau lalu dihadapan sekolah ini...kadang-kadang macam nak nangis pun ada..yelah da 4 tahun aku tinggalkan sekolah ini..generasi ke-3 laa katakan..hmm,,cikgu-cikgunya macam mana?? keadaan sekolah macam mana??

tapi tak apa..apa-apa pun..cikgu-cikgu di sini berjaya mendidik aku sehinggalah aku berjaya sampai sekarang ini..terima kasih cikgu~ jasamu tetap akan ku kenang..


special guest :)